Újévi fogadalmak helyett

Sokan vannak így év elején, akik fogadalmakat tesznek. Sportolni fogok, lefogyok, ezt meg azt csinálok. Megfogadjuk, hogy megjavítom a kapcsolatomat a párommal, vagy éppen azt, hogy elválok. De vajon mennyi elhatározás az, ami ebből meg is valósul. Sajnos csak nagyon kis százaléka. Elkezdjük csinálni, aztán elkényelmesedünk. Egyre ritkábban tesszük, majd teljesen elhagyjuk. 2-3 hónap múlva, már lehet, hogy nem is emlékszünk rá.

Nem sok értelme van annak, hogy fogadalmat teszünk, aztán mégsem valósítjuk meg. Ha valamit el szeretnénk érni, akkor teljes elköteleződésre van szükségünk. Majd csináljunk egy tervet hozzá, aztán lépésről lépésre valósítsuk meg.

Ha megvan a terv is és elkezdjük csinálni, még akkor sem biztos, hogy megvalósul. Ebben pedig a szokásaink akadályoznak meg. Megszoktuk, hogy mit hogy csináltunk.  Reggel nagyon nehéz egy órával korábban felkelni, hogy elmenjünk sportolni. Ehhez akaraterő és kitartás kell. Ha nem alakítasz ki ehhez új szokásokat, akkor minden marad a régiben. Lehet, hogy 1-2 hétig csinálod, aztán lassan elhagyod.

Párkapcsolat területén ugyanez a helyzet. Ha meg akarod változtatni, teljesen új szokásokat kell kialakítani. Új élet, új szokás.  Azonban ez nagyon nehéz. Azért is hagyjuk el olyan hamar azt, amit elhatároztunk. Az akaraterőd, csak egy darabig visz el, de ez az idő alatt ha te ki tudod alakítani az új szokásodat, akkor  sikerre viheted a terved.

De miért is jók nekünk a szokások? Mert megkímélnek minket a nagyobb erőfeszítéstől. Emlékezz vissza milyen nehézséget okozott gyerekként a cipőfűző bekötése, az első szavak leírása, majd később az autóvezetés. Először koncentrált figyelmet igényel bárminek az elsajátítása, később pedig rutinná válik.  Ekkor már nem gondolkozol rajta, hanem csak csinálod.  Ha este kikészíted a futócipőt és egy órával korábbra állítod az ébresztőt, nagyobb az esély, hogy elmész futni, mintha ezt nem tetted volna meg.

Ha a párkapcsolat területén maradunk, akkor láthatjuk, hogy itt is hasznosak az új szokások.  Hozzászoktathatod magad ahhoz, hogy mindennap mondj valami kedveset a párodnak, csinál meg reggel a kávéját, hozz neki virágot. Csinálhatod azt is, hogy este TV nézés helyett elmentek egyet sétálni, vagy csak társasjátékoztok, beszélgettek. Ezektől lesz szebb és jobb az életetek. Többnyire nem nagy dolgok kellenek ahhoz, hogy jobbá váljon a kapcsolat, csupán néhány szokás átalakítására.

Persze az sem könnyű hogyan fogj neki, hogyan alakítsd át a régi szokásaidat új szokásokká. Egyedül nem is megy minden esetben, jó van hozzá egy segítő. Mint ahogy a sportoló is sokkal jobb eredményt ér el, ha van egy edző, aki kihozza belőle a legjobbat. Ugyanígy párkapcsolat területén is létezik edző, aki a legjobbat tudja kihozni belőle, csak ezt coahnak hívják. Nem kell meg megvárni azt, hogy már nagyon nagyok legyenek a problémák, mert kisebb bajok esetén sokkal könnyebb és gyorsabb a javulás. Ha pedig már nagyok, akkor mindenképp kérj segítséget, mert ekkor már sokszor csak ez az egyetlen esély. Ilyen segítséget tőlem is kaphatsz itt: www.tartosparkapcsolat.hu

Foglaljuk össze, mit tegyél, hogy 2020-as éved jobb legyen mint az előző:

  • Határozd el magad a változás mellett.
  • Készíts tervet rá és kezd el megvalósítani
  • Alakítsd át a szokásaidat
  • Kérj segítséget, hogy biztosabban elérd a célod
0 válaszok

Hagyjon egy választ

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük